Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penyokong Parti menyeru Presiden Amerika masuk campur

Assalammualaikum dan Malam Bloggers!

Esok dak mula balik lecture. Cuti ni tak sentuh pun buku. Cuti kali ni walaupun singkat, hanya untuk merehatkan kepala,otak,badan dan segalanya. Tak surut lagi isu PRU13 kat Malaysia ni. Isu Blackout penuh kat Facebook ngan Twitter. Mungkin kita tak nampak siapa benar dan siapa salah. Tapi, ingatlah hidup Dunia ni sementara saja.


Kita orang Malaysia ni ada Melayu, Cina, India. Lom campur lagi masyarakat Sabah dan Sarawak. Banyak bangsa ni lah kita punya keistimewaan. Boleh gak kita sharing-sharing budaya, slank, makanan sama-sama. Tapi, orang-orang kita ni lah yang semangat perkauman. Keistimewaan tu sekarang dah jadi kehancuran. Kita kena study balik Sejarah ni macam masa budak sekolah dulu sebabnya, bukan budak-budak sekolah yang lupa dengan sejarah tapi ibu-ibu bapa-bapa ni.


Kenapa ada sesetengah orang tu tak mampu nak fikir lebih jauh dengan minta tolong negara lain untuk settlekan masalah di negara kita ? Dah lupa ke ? Siapa yang jajah kita dulu ? Sanggup ka kita nak hidup semula seperti zaman nenek moyang kita ? Yang ni memang kena belajar Sejarah balik. Tula, orang-orang selalu dok ingatkan "Jangan pernah lupa Sejarah, kalau tak Sejarah tu akan berulang". Ada maksud tersirat disebalik ayat tu. Fikir-fikirkan lah.


Tu ja lah. Readers semua, hope tak lah macam tu. Sama-sama kita renung-renungkan. Maybe kita ni terlampau rasa selesa sehingga buat tak endah saja. Sama-sama kita doakan ketenteraman dan kestabilan di Negara kita.  

Adios Amigos!





16 comments:

Unknown said... Reply To This Comment

huhu.tadi buka fb kejap..tgk profile pic hitam semua..dah fikir benda lain..so kta refresh la banyak kali..ahaha..rupanya mmg 'blackout' tertipu betul..hehe..

Unknown said... Reply To This Comment

rasanya tak perlu kot orang luar..hal negara sendiri la settlekan..buat meja bulat..lagipun selama ni dah banyak sejarah/situasi kta lihat,pihak luar campur tangan dlm hal negara tu tapi last2 apa jadi? huhu..

CikAinaa said... Reply To This Comment

hmmmmmm. mmg lah kotor...kalau dah mmg nk dia je menang... duyai... tp x perlu nk panggil negara luar. pang kang haaa. :P hahaha

Cikgu Hailmi said... Reply To This Comment

yup.. saya sokong cik Bella.. kalau tak puas ati camna skalikpun, tak perlu lah nak jemput2 negara asing datang selamatkan kita di Malaysia nih.. ada ke yang sampai kena tindas, kena bunuh hari-hari kat sini?.. sian diorang tuh.. otak ada, tapi tak guna..

Ainim Rashihah said... Reply To This Comment

Walau apa sekali pun, jangan sesekali biarkan kuasa asing masuk campur urusan pentadbiran negara kita. Bila bertindak guna emosi lebih dari akal fikiran yang waras, inilah jadinya. Kalau benar sayangkan negara, bukan begini caranya.

niesalhaq said... Reply To This Comment

Semoga negara kita kembali kepada fitrah.

Dylla Abas said... Reply To This Comment

tudiaaa...xyh semak kn Obama dgn isu kita la..dia pun dah bnyk masalah..yg paling penting..jgn "bagi jalan" kat diorg la nak masuk negara kita..

Unknown said... Reply To This Comment

Reramai blackout kat FB.
Haha

Unknown said... Reply To This Comment

Tu la pasal. pelik kan.
Mungkin masa tu terlampau frust kot sampai lupa fikir lebih jauh.
skrg dorang dah tak cam tu kot.
Hopefully :)

Unknown said... Reply To This Comment

Kan Kak Ainaa nak cepuk dah . hehe

Unknown said... Reply To This Comment

Tak tau la . Maybe pemikiran dorang tak matang lagi kot.
Tak apa la :)

Unknown said... Reply To This Comment

Betul tu. Over emosi pun tak bagus juga kan.
Nati esok-2 baru nyesal.

Unknown said... Reply To This Comment

Amin :)

Unknown said... Reply To This Comment

Betul tu.
Kalau 'Jalan Mati' tak pa juga kan.
Ni dah kira 'Highway' ni

Akupenghibur.com said... Reply To This Comment

dah kenapa mohon pertolongan luar ?? ishh x fikir panjang

Unknown said... Reply To This Comment

Maybe terlampau emosional ni.