Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Adira Cantik Bertudung dan Sedang Dalami Ilmu Agama

Assalammualaikum dan Hello Bloggers! :)

Kemarin  betul-betul hari yang memenatkan even hari minggu kan. Sebabnya, kemarin Bella berjumpa dengan seorang Mentor dalam bab-bab usahawan dari nak dekat-dekat tengah hari tu sampailah malam. Memang best tapi, Bella tak bersedia lagi tuk masuk Program yang dorang buat. Ada 4 Kawan Bella yang masuk. Maybe next time Bella akan masuk :)

Disebabkan penat yang melampau ni, kita orang 1 bilik ter'escape' 1 kelas secara tak sengaja. Bila nak pergi kelas yang seterusnya pula, tertinggal bas la pula. Sampai-sampai kelas lewat setengah jam. Rupa-rupanya ramai yang tak pergi kelas. semua terlajak Tidur.


Masa dok dengar penerangan dari Mentor Usahawan tu, nampaklah berita kat harian Metro ni. Khabarnya, sumandak Sabah dari ranau dalam proses mendalami ilmu Agama. Alhamdulillah!

adira bertudung

Adira nampak lebih manis dan ayu apabila bertudung semasa menghadiri kelas yang turut dihadiri Heliza. Katanya, dia tidak lagi memakai tudung di luar kecuali semasa menghadiri kelas. Ramai yang telah salah faham dan fikir Adira telah mula bertudung.

"Ya, saya pakai tudung ketika menghadiri kelas agama ini, di luar saya seperti biasa. Insya-Allah bila tiba masanya saya akan pakai tudung jua tanpa dipinta oleh sesiapa. Sekarang ini saya ingin mendekatkan diri dengan ilmu agama sebagai pelengkap hidup. Di waktu yang sama, saya tetap meneruskan kegiatan dalam bidang seni kerana itu adalah sumber pendapatan saya."

Bella harap, Adira akan mula pakai tudung dengan seikhlas hati tanpa dipaksa oleh sesiapa. Islam itu mudah kan. Jangan anggap Islam ni rumit :)

Adios Amigos!


10 comments:

Maria Firdz said... Reply To This Comment

Ameen.. Moga hidayah Allah bersamanya...

CikAinaa said... Reply To This Comment

amin.. insyaAllah :)

najiahs said... Reply To This Comment

aminn

niesalhaq said... Reply To This Comment

Ada peningkatan. In shaa Allah =)

Unknown said... Reply To This Comment

Amin!
InsyaALLAH kak :)

Unknown said... Reply To This Comment

Amin :)

Unknown said... Reply To This Comment

Amin :)

Unknown said... Reply To This Comment

Betul tu. pelan-2 kan.
InsyaALLAH boleh ^^

Megi Tristisan said... Reply To This Comment

cantiknya

Unknown said... Reply To This Comment

Betul :)